Problemen

  • Ik kan de camera niet benaderen via het internet.
    Er kunnen verschillende oorzaken zijn:
    1. ActiveX component is niet goed geïnstalleerd
    2. De IP-poort die door de camera wordt gebruikt wordt geblokkeerd door een firewall of anti-virus software. Probeer een andere poort of schakel de firewall of anti-virus software tijdelijk uit om te testen
    3. Port mapping (port-forwarding) werkt niet. Lees de handleiding van uw router/modem voor meer informatie.
      NB: Foscam camera's ondersteunen UPnP
    4. Om een camera vanaf het internet te benaderen dient u port-forwarding in uw router te configureren of UPnP op zowel camera als router te activeren
    5. Vanaf het internet kunt u het normale IP-adres van de camera niet gebruiken (vaak beginnend met 192.168.xxx.xxx) maar moet u het publieke IP-adres van uw netwerk op het internet gebruiken. Deze is eenvoudig te vinden via www.watismijnip.nl
  • Problemen met bandbreedte
  • Ik zie geen beelden (ActiveX beveiligingsprobleem)
  • Waarom werkt mijn camera wel lokaal maar niet extern?
  • Ik ben de gebruikersnaam of wachtwoord vergeten.
  • Hoe kan ik nachtzicht (IR-Led's) aanzetten?
  • Wat is het draadloos bereik?
  • Hoe zet ik de groene knipperende LED uit? (FI8908w)
  • Waarom kan ik opname map niet aanpassen?
  • Alarm e-mail is onleesbaar
  • Ik zie alleen een wit beeld, wat moet ik doen?
  • Wat is de standaard loginnaam en wachtwoord?
  • Geen geluid via FI8918W
  • De Snelkoppeling naar IP Camera Tool werkt niet.
  • Hoe kan ik videobestanden van SD-kaart afspelen?
  • Ik zie geen video met mijn H.264 camera
  • Geen video op Chrome/Firefox/Safari bij FI9820W
  • Plug-In versie FI9821W verandert niet na firmware upgrade
  • Plug-in (Active-X) installeert niet op Internet Explorer
  • Plug-in wordt niet geïnstalleerd, wat gaat er fout?
  • Mijn camera werkt niet meer in Chrome
  • Google Chrome support via NACL
  • Chrome support vanaf 1 september 2015