In deze FAQ worden mogelijke fouten en oplossingen beschreven wanneer er foutmeldingen worden weergegeven in plaats van 'Succesvolle testresultaten'.
- Foutcode 77, gebruiker heeft geen toestemming om de gevraagde bewerking uit te voeren. Mogelijke oorzaken voor deze foutcode zijn:
- SMTP-functie is niet geactiveerd op het e-mailaccount;
- Geen applicatiespecifiek wachtwoord ingevoerd in het veld SMTP-wachtwoord op de e-mailinstellingenpagina;
- Deze fout kan optreden als je een Gmail-account als afzender configureert. Het Gmail-account moet de camera autoriseren om de SMTP-functie te gebruiken;
- Log in op je Gmail-account en zoek naar e-mails waarin toestemming wordt gevraagd voor het gebruik van deze functie door het product. Open de e-mail en volg de instructies in de e-mail om deze functie in te schakelen;
- Mogelijk zijn e-mailaccountgegevens niet correct ingevoerd. Controleer en voer de gebruikersnaam en het wachtwoord voor het e-mailaccount correct in. Meestal is deze fout dan verholpen. - Foutcode 74, fout met I/O proces.
Deze fout wordt meestal veroorzaakt doordat de poortinformatie en TLS niet correct zijn ingevoerd. Normaal gesproken worden de poort en TLS vermeld op de website van de e-mailprovider of op de pagina met accountinstellingen. Ga naar de website van de e-mailprovider en raadpleeg de gedetailleerde configuratie-informatie over de TLS en de te gebruiken poort. - Foutcode 65, invoergegevens zijn op de een of andere manier niet correct.
Deze foutcode wordt normaal gesproken veroorzaakt doordat het wachtwoord van de afzender-e-mail niet is ingevoerd of de e-mailaccountgegevens van de ontvanger niet zijn ingevoerd. Controleer of het wachtwoord van het e-mailadres van de afzender correct is ingevoerd. Zo ja, kies dan de optie 'Authenticatie vereist' en 'Ja'. En controleer of het e-mailadres van de ontvanger correct is ingevoerd. - SMTP-logs kunnen niet worden opgelost
Deze fout wordt veroorzaakt doordat de poort- en TLS-instellingen niet overeenkomen. Voorbeeld: Gmail-poort 587 is voor STARTTLS en poort 465 is voor TLS. Normaal gesproken worden de poort en de bijbehorende TLS-code weergegeven op de officiële website van de e-mailprovider. Navigeer naar de juiste webpagina van de e-mailprovider en controleer de e-mailinstellingen voor de TLS- en poortinstellingen. - Foutcode 68, hostnaam wordt niet herkend.
- De SMTP-configuratie is niet correct ingevoerd;
- De SMTP-server is die van het e-mailaccount van de afzender. Voorbeeldinformatie voor Gmail is smtp.gmail.com
- De SMTP-servergegevens staan vermeld op de website van de e-mailprovider. Ga naar de website van de e-mailprovider en controleer of de instellingen voor het e-mailaccount van de afzender correct zijn. - Niet ondersteund
Het cameramodel is verouderd. Meld u aan bij de camera via uw browser en stel vervolgens een alarm-e-mail in. - Kan SMTP-log niet vinden
Controleer of het netwerk van de camera normaal is. Meld u aan bij de camera via Foscam VMS en ga naar Instellingen -> Netwerk -> IP-configuratie. Schakel het selectievakje 'IP verkrijgen van DHCP' uit. Voer vervolgens '8.8.8.8' in bij het veld 'Primaire DNS-server' en sla het op.