Waarom mislukt de e-mailtest voor beveiligingscamera's?

53 views  May 20, 2025

In deze FAQ worden mogelijke fouten en oplossingen beschreven wanneer er foutmeldingen worden weergegeven in plaats van 'Succesvolle testresultaten'.

  1. Foutcode 77, gebruiker heeft geen toestemming om de gevraagde bewerking uit te voeren. Mogelijke oorzaken voor deze foutcode zijn:
    - SMTP-functie is niet geactiveerd op het e-mailaccount;
    - Geen applicatiespecifiek wachtwoord ingevoerd in het veld SMTP-wachtwoord op de e-mailinstellingenpagina;
    - Deze fout kan optreden als je een Gmail-account als afzender configureert. Het Gmail-account moet de camera autoriseren om de SMTP-functie te gebruiken;
    - Log in op je Gmail-account en zoek naar e-mails waarin toestemming wordt gevraagd voor het gebruik van deze functie door het product. Open de e-mail en volg de instructies in de e-mail om deze functie in te schakelen;
    - Mogelijk zijn e-mailaccountgegevens niet correct ingevoerd. Controleer en voer de gebruikersnaam en het wachtwoord voor het e-mailaccount correct in. Meestal is deze fout dan verholpen.
  2. Foutcode 74, fout met I/O proces.
    Deze fout wordt meestal veroorzaakt doordat de poortinformatie en TLS niet correct zijn ingevoerd. Normaal gesproken worden de poort en TLS vermeld op de website van de e-mailprovider of op de pagina met accountinstellingen. Ga naar de website van de e-mailprovider en raadpleeg de gedetailleerde configuratie-informatie over de TLS en de te gebruiken poort.
  3. Foutcode 65, invoergegevens zijn op de een of andere manier niet correct.
    Deze foutcode wordt normaal gesproken veroorzaakt doordat het wachtwoord van de afzender-e-mail niet is ingevoerd of de e-mailaccountgegevens van de ontvanger niet zijn ingevoerd. Controleer of het wachtwoord van het e-mailadres van de afzender correct is ingevoerd. Zo ja, kies dan de optie 'Authenticatie vereist' en 'Ja'. En controleer of het e-mailadres van de ontvanger correct is ingevoerd.
  4. SMTP-logs kunnen niet worden opgelost
    Deze fout wordt veroorzaakt doordat de poort- en TLS-instellingen niet overeenkomen. Voorbeeld: Gmail-poort 587 is voor STARTTLS en poort 465 is voor TLS. Normaal gesproken worden de poort en de bijbehorende TLS-code weergegeven op de officiële website van de e-mailprovider. Navigeer naar de juiste webpagina van de e-mailprovider en controleer de e-mailinstellingen voor de TLS- en poortinstellingen.
  5. Foutcode 68, hostnaam wordt niet herkend.
    - De SMTP-configuratie is niet correct ingevoerd;
    - De SMTP-server is die van het e-mailaccount van de afzender. Voorbeeldinformatie voor Gmail is smtp.gmail.com
    - De SMTP-servergegevens staan ​​vermeld op de website van de e-mailprovider. Ga naar de website van de e-mailprovider en controleer of de instellingen voor het e-mailaccount van de afzender correct zijn.
  6. Niet ondersteund
    Het cameramodel is verouderd. Meld u aan bij de camera via uw browser en stel vervolgens een alarm-e-mail in.
  7. Kan SMTP-log niet vinden
    Controleer of het netwerk van de camera normaal is. Meld u aan bij de camera via Foscam VMS en ga naar Instellingen -> Netwerk -> IP-configuratie. Schakel het selectievakje 'IP verkrijgen van DHCP' uit. Voer vervolgens '8.8.8.8' in bij het veld 'Primaire DNS-server' en sla het op.