Loading...
  • Waarom werkt mijn camera wel lokaal maar niet extern?

    Een firewall kan de communicatie blokkeren. Een firewall moet worden geconfigureerd om de camera van buiten uw lokale netwerk toegankelijk te maken. Vraag uw systeembeheerder dit voor u te doen Controleer of uw IP-camera geen conflict heeft met andere ...
    Lees meer

  • Hoe kan ik nachtzicht (IR-Led's) aanzetten?

    Op de Foscam camera's met nachtzicht IR-Led's worden de IR-Led's automatisch aangezet indien nodig. Op deze camera's zit een lichtsensor die meet hoeveel licht er is. Is er te weinig licht dan worden de IR-Led's ingeschakeld. De intensiteit van de IR-Led...
    Lees meer

  • Wat is het draadloos bereik?

    Hoe groot het bereik is hangt af van vele factoren. Storingen, gebouwen, antenne(s), kwaliteit van de router, apparaten in het netwerk enz. kunnen allemaal invloed hebben op het bereik. Binnenshuis ondervindt men al gauw een hoop beperkingen. Storende el...
    Lees meer

  • Hoe verleng ik de voedingskabel?

    In onze webshop kunt u voor vrijwel elke camera een verlengkabel bestellen. Deze zijn beschikbaar in verschillende lengtes. Let op: er zijn verschillende maten stekkers, bij de kabel staat voor welk model deze geschikt is.
    Lees meer

  • Wat is de standaard loginnaam en wachtwoord?

    Voor alle camera's die geproduceerd zijn in de periode zomer 2020 en later geldt: Installeer de camera via de Foscam App óf Installeer de camera via Foscam VMS óf Gebruik de nieuwe Search Tool. Hierbij wordt automatisch het wachtwoord van de camera i...
    Lees meer

  • Hoe kan ik videobestanden van SD-kaart afspelen?

    SD-kaartopnames kunnen worden afgespeeld via de Foscam app en Foscam VMS. · Via de Foscam app kunt u dit doen onder: Instellingen > SD-kaart. · Via Foscam VMS klikt u bij uw camera op het SD-kaarticoon. Er wordt vervolgens een nieuw venster geopend waa...
    Lees meer

  • Mijn camera is al geregistreerd.

    Lees op deze pagina hoe u de camera alsnog kunt toevoegen aan uw Foscam Account.
    Lees meer

  • Hoe kan ik een camera toevoegen aan de Foscam app met P2P UID

    In deze FAQ leest u meer over hoe u een Foscam camera met een UID-code kunt toevoegen aan de Foscam app. Zorg er voor dat u de UID-code bij de hand heeft voordat u begint met de configuratie. Deze code vindt u op het label dat aan de onder- of zijka...
    Lees meer

  • Hoe kan ik een Foscam camera of NVR toevoegen aan de VMS

    In dit artikel lees je hoe je een Foscam camera of NVR kunt toevoegen aan de Foscam VMS. 1: Zoeken en toevoegen camera/NVR via LAN a. Nadat je bent ingelogd in de VMS, klik je op de 'Add device' knop b. Kies de camera of NVR en vul de gevraagde gebru...
    Lees meer

  • Google Assistant installeren op Foscam camera's

    Kijk allereerst of uw Foscam camera en app Google Assistant ondersteunen Log in op de Foscam app en ga naar Account --> Google Assistant Klik op de button 'Koppel' en volg de instructies Ga vervolgens naar de homepage van de Google Home app en ver...
    Lees meer

  • Eerste keer inloggen op Myfoscam.com

    Myfoscam.com is ontworpen (en wordt aangeboden) door Foscam aan eindgebruikers om de camera's op afstand te bedienen via de website. Dit is inclusief de mogelijkheid om live videobeelden te bekijken en te beheren. Daarnaast kunt u op myfoscam.com ook Clou...
    Lees meer

  • Toevoegen camera aan Foscam app met 3rd party DDNS voor toegang op afstand

    Op deze pagina ziet u stap voor stap hoe u een camera kunt toevoegen aan de Foscam app met een 3rd party DDNS url voor toegang op afstand. Stap 1: Bekijk eerst deze instructie. Stap 2: Log in op de Foscam app, klik op het '+' icoontje en kies 'Anders'. ...
    Lees meer

  • Hoe voeg ik camera toe aan Foscam app met QR-code?

    Camera's die die de P2P feature ondersteunen hebben een QR-code en UID-nummers. Door de QR-code te scannen kunt u de camera toevoegen aan de Foscam app.  Stap 1: Scan QR-codeLog in in de Foscam app en controleer of uw camera een QR-code heeft (meest...
    Lees meer

  • Toevoegen camera aan Foscam app als camera al verbonden is met lokaal netwerk

    In dit artikel wordt uitgelegd hoe je de camera kunt toevoegen aan de Foscam app terwijl het is verbonden met het lokale netwerk via een ethernetkabel of draadloos via wifi. Voorwaarde: Uw telefoon dient verbonden te zijn met hetzelfde netwerk als die va...
    Lees meer

  • Hoe kan ik een Foscam camera resetten?

    In dit artikel leggen we uit hoe een Foscam camera gereset kan worden. Het kan voorkomen dat de gebruiker zijn wachtwoord is vergeten en soms is het nodig om de instellingen van de camera te resetten en opnieuw op te starten. Met deze procedure wordt de c...
    Lees meer

  • Amazon Alexa installeren op Foscam camera's

    Kijk allereerst of uw Foscam camera en app Amazon Alexa ondersteunen Log in op de Foscam app en ga naar Account --> Alexa Klik op de button 'Koppel' en volg de instructies De Alexa app wordt automatisch geopend, klik nogmaals op de button 'Koppel' om...
    Lees meer

  • Toegang camera-instellingen in Foscam VMS

    Dit artikel legt uit hoe je toegang krijgt tot de camera-instellingen in de Foscam VMS. Nadat de camera is toegevoegd volg je onderstaande stappen om bij de camera-instellingen te komen:
    Lees meer

  • Hoe kan ik een Foscam NVR resetten?

    In dit artikel wordt het resetproces van een NVR beschreven. Na reset van de NVR is het wachtwoord 'admin' en er is geen password. Dit kun je zelf weer wijzigen. Voor de modellen FN3004H/FN3104H/FN3109H volg onderstaande stappen: 1. Zet de NVR aan en zo...
    Lees meer

  • Camera toevoegen aan Foscam app na wijziging netwerk

    In dit artikel lees je over het (opnieuw) toevoegen van een bestaande camera aan de Foscam app nadat het netwerk is gewijzigd. Dit kan zijn door het vervangen van de router of omdat het netwerk is verhuisd naar een andere locatie.  Stap1: Verwijder eerst...
    Lees meer

  • Verwijderen camera uit de Foscam app

    In dit artikel lees je hoe je een camera die je niet langer gebruikt, kunt verwijderen uit de Foscam app.   Stap 1: Open de Foscam app in je smartphone Stap 2: Ga naar de instellingen van de camera 3. Verwijder de camera door op de knop te klik...
    Lees meer

  • Cloudopnames downloaden in Foscam app

    In dit artikel lees je hoe je cloudopnames kunt downloaden middels de Foscam app.   Stap 1: Log in in de Foscam app en ga naar het live videoscherm van de camera. Tik vervolgens op de tijdlijn om op de afspeelpagina te komen van de cloudopnames. ...
    Lees meer

  • Beste hoogte voor Foscam VD1/S41/F41

    In dit artikel wordt getoond op welke hoogte je de Foscam VD1 videodeurbel, de Foscam S41 Spotlight camera en de Foscam F41 Floodlight camera het beste kunt plaatsen. Foscam VD1 videodeurbel: De geadviseerde hoogte voor de videodeurbel is 1.5 meter. Bij...
    Lees meer

  • Hoe kan ik de Foscam VD1, S41 en F41 resetten?

    In de afbeeldingen hieronder wordt de plaats van de resetknop getoond van de Foscam VD1 videodeurbel, de Foscam S41 spotlight camera en de Foscam F41 floodlight camera. Om een camera te resetten druk je de resetknop ruim 10 seconden in. Na deze periode z...
    Lees meer

  • Welke deurbel transformator kan ik gebruiken voor de Foscam VD1 Deurbel?

    De meest gebruikte deurbel transformatoren werken op 8V wisselstroom. Dat is voldoende voor de Foscam VD1 videodeurbel mits de afgegeven stroom minimaal 1A is. Het totaal vermogen dat de transformator moet kunnen leveren is 8VA. Is de afgegeven spanning ...
    Lees meer

  • Kan de Foscam WiFi Chime ook als bedrade versterker gebruikt worden?

    Stap 1: Zet de WiFi Chime/gong (VC1) aan. Nadat je de melding 'Hello Foscam' hoort, reset de gong. Stap 2: Sluit de ethernetkabel aan op de gong. Stap 3: Open de Foscam app en voeg de WiFi Chime toe via 'Zoek in LAN' Stap 4: Pas de SSID en PSK aan ...
    Lees meer

  • Zijn er namaakcamera's?

    Er worden op het internet verschillende camera's aangeboden die veel lijken op de Foscam-producten. Deze producten hebben meestal niet dezelfde kwaliteit die Foscam biedt. Ook is de software verschillend en kan de camera onbruikbaar worden bij firmware up...
    Lees meer

  • Wat is het draadloos bereik?

    Hoe groot het bereik is hangt af van vele factoren. Storingen, gebouwen, antenne(s), kwaliteit van de router, apparaten in het netwerk enz. kunnen allemaal invloed hebben op het bereik. Binnenshuis ondervindt men al gauw een hoop beperkingen. Storende el...
    Lees meer

  • Hoe verleng ik de voedingskabel?

    In onze webshop kunt u voor vrijwel elke camera een verlengkabel bestellen. Deze zijn beschikbaar in verschillende lengtes. Let op: er zijn verschillende maten stekkers, bij de kabel staat voor welk model deze geschikt is.
    Lees meer

  • Hoe werken presets bij Pan-Tilt camera's?

    De presets zijn bedoeld om bij de Pan-Tilt camera's de kop naar een vastgestelde positie te kunnen bewegen. Presets kunnen worden aangemaakt in de Foscam App in het PTZ-menu: 1. Draai de camera naar de positie waar je een preset van wilt hebben, klik o...
    Lees meer

  • Wat is de standaard loginnaam en wachtwoord?

    Voor alle camera's die geproduceerd zijn in de periode zomer 2020 en later geldt: Installeer de camera via de Foscam App óf Installeer de camera via Foscam VMS óf Gebruik de nieuwe Search Tool. Hierbij wordt automatisch het wachtwoord van de camera i...
    Lees meer

  • Werkt mijn camera met Internet Explorer?

    Foscam camera's werken met alle versies van Internet Explorer (tot en met versie 11).
    Lees meer

  • Welke kijkhoek moet ik gebruiken?

    De te gebruiken kijkhoek is afhankelijk van de situatie die u in beeld wilt brengen. U kunt de kijkhoek berekenen door de afstand van de camera tot het object dat u in beeld wilt hebben en de breedte van dit object in te vullen in dit formulier.
    Lees meer

  • Wat is IR-Cut

    De IR-Cut modellen van Foscam hebben een extra functie om overdag Infrarood licht te blokkeren. Dit om de kleurvervorming die in camera's zonder IR-Cut wordt gezien te voorkomen. Hierdoor worden de kleuren overdag niet beïnvloed door infrarood licht ...
    Lees meer

  • Wat is Plug-n-Play?

    Alle Foscam modellen met een ‘P’ in het typenummer hebben de Plug-n-Play functie. Tevens zullen alle nieuwe consumentencamera’s deze functie krijgen. Direct toegang door scannen van een QR code De Foscam 'Plug-n-Play' camera's kunnen v...
    Lees meer

  • Gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten

    Om de gebruikersnaam en wachtwoord te herstellen/resetten drukt u de reset-knop ongeveer 10 seconden in. Daarna zijn gebruikersnaam en wachtwoord weer naar de fabrieksinstellingen gezet.Fabrieksinstellingen: Gebruikersnaam: admin Wachtwoord: [geen wac...
    Lees meer

  • Mag ik camera's overal gebruiken?

    Het gebruik van camera's is in veel gevallen toegestaan, in sommige gevallen ook als de openbare weg hierbij in beeld komt. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft hierover duidelijke informatie staan op haar website: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/...
    Lees meer

  • Wat is Persoonsdetectie (Human Detection)

    Steeds meer Foscam-camera's beschikken over Persoonsdetectie. Dit is een uitbreiding op de eerdere bewegingsdetectie bij de camera's. Met deze technologie wordt onderscheid gemaakt tussen personen en andere bewegende opbjecten.   Lees meer over Persoons...
    Lees meer

  • Amazon Alexa

    De meeste recente Foscam camera's ondersteunen live streaming op Amazon Alexa's Echo Show (alle modellen).   U kunt commando's geven aan de Echo Show om de live streams van de camera te tonen, nadat u een aantal basis instellingen heeft uitgevoerd....
    Lees meer

  • Google Assistant

    Google Assistant is een digitale assistent waarmee smarthome apparaten kunnen worden bediend. De meest recente Foscam-camera's werken ook met Google Assistant. Kijk bij de technische specificaties van uw camera of Google Assistant werkt in combinatie met ...
    Lees meer

  • Wat is WDR?

    WDR staat voor Wide Dynamic Range. De geavanceerde WDR technologie optimaliseert de kwaliteit van de afbeeldingen onder verschillende lichtcondities (bijvoorbeeld onder- of overbelichting).
    Lees meer

  • Welke Foscam modellen ondersteunen Dual-Band WiFi?

    Op dit moment ondersteunen de volgende Foscam modellen Dual-Band WiFi: C2M D4Z F41 Floodlight camera FI9936P R4M S41 Spotlight camera SD2 SD4 SD2X VD1 videodeurbel X4 Door gebruik te maken van twee banden (2.4 GHz & 5.0 GHz) kan een snelle...
    Lees meer

  • Welke opnamemogelijkheden heeft mijn camera?

    Camera's hebben meerdere mogelijkheden om beelden op te slaan. Denk hierbij aan een recorder, SD-kaart, geschikte NAS enz. We adviseren u om op de productpagina van uw camera te kijken welke opnamemogelijkheden uw specifieke model heeft.
    Lees meer

  • Wat is PIR?

    PIR staat voor Passieve Infrarood Sensor. Een passieve infrarood sensor is een elektronische sensor die infrarood licht meet dat door objecten in het gezichtsveld wordt uitgestraald. De sensor detecteert beweging van een bron die warmte afgeeft (meestal e...
    Lees meer

  • Hoe zorg ik dat mijn Foscam camera veilig is?

    In dit artikel zijn enkele aanbevelingen opgenomen voor het verbeteren van de beveiliging van uw Foscam camera.   N.B. Foscam camera's zijn ontworpen met veiligheid in het achterhoofd. We gebruiken de laatste technologieën en encryptie als onderdee...
    Lees meer

  • Wat is NAA en hoe beïnvloedt dat Foscam camera's?

    NAA staat voor Network Auto Adaptability. Het betekent dat de live videofeed zich aanpast aan de snelheid van het netwerk van de camera om de best mogelijke prestatie te leveren. Als de snelheid/bandbreedte van het netwerk langzamer is, zal een lagere vi...
    Lees meer

  • Wat is Power over Ethernet?

    Power over Ethernet (PoE) is een standaard waarmee gelijktijdig data en stroom verzonden kan worden via één enkele netwerkkabel. Door deze standaard kunnen gebruikers apparaten inzetten op locaties zonder stopcontact. Hierdoor elimineert PoE de kosten van...
    Lees meer

  • Hoe weet je welke versie van de Foscam camera je hebt?

    De productiecyclus van een specifiek model Foscam camera kan soms ge-üpdated worden in de loop van de tijd. Dit wordt vaak aangegeven door een versienummer toe te voegen aan het modelnummer. Als voorbeeld: De Foscam R2 heeft sinds het uitkomen meerdere r...
    Lees meer

  • Golflengte infrarood bij Foscam camera's

    De golflengte van het infrarood licht bij alle Foscam camera's is 850nm. Dit levert 's-nachts uitstekende bewakingsbeelden op. Een uitzondering hierop is de Foscam X4 (en de oudere Fosbaby camera's) met 940nm. Hierdoor heeft deze camera een bijna onzicht...
    Lees meer

  • Opnames terugkijken op Foscam VMS

    In dit artikel wordt het terugkijken van videobeelden in de Foscam VMS beschreven. Stap 1: 1. Log in op de Foscam VMS en zorg dat de live video van de camera's wordt getoond 2. Klik op de 'playback' knop 3. Kies het opslagtype waar je opnames op sta...
    Lees meer

  • Wat is een IP camera?

    Een IP camera is een camera die direct gekoppeld wordt aan een netwerk (lokaal of internet). Dit kan met een Ethernet kabel of (afhankelijk van de camera) via een draadloos netwerk (Wifi / IEEE 802.11b/g/n). Dit is anders dan conventionele PC camera...
    Lees meer

  • Camera delen met anderen in Foscam app

    In de Foscam app is het mogelijk om je camera's te delen met andere Foscam app gebruikers zodat je de live video's van je camera kunt laten zien. Hieronder lees je hoe je dit doet. 1. Log in in de Foscam app en ga naar het live videoscherm van de camera....
    Lees meer

  • Wat is een alarm pushbericht?

    Een Foscam IP camera kan geluid en beweging rondom zich detecteren waardoor een alarm en opname getriggered wordt. Daarna wordt direct een alarmbericht vanuit de Cloud naar de Foscam app gestuurd om te laten weten wat er gebeurd is. In het bericht staa...
    Lees meer

  • Hoe kunnen opnames 'verdwijnen' bij 24-uurs CVR?

    Bij 24-uurs continue video-opname (CVR) spelen 2 factoren een rol in geval van 'verdwijnen' van opnames: netwerkproblemen of cameraproblemen. Kijk sowieso altijd eerst of je netwerk in orde is of reboot je router en/of camera. Neem onderstaande stappen a...
    Lees meer

  • Hoe kan ik een Foscam Cloud abonnement stoppen?

    U kunt op de volgende pagina lezen hoe u het Cloud Abonnement kunt stoppen: Foscam Cloud-abonnement stoppen   U kunt het abonnement ook stopzetten door een e-mail te sturen naar support@foscam.com. Dit dient u wel in het Engels te doen. Benoem in de e-m...
    Lees meer

  • Welke deurbel transformator kan ik gebruiken voor de Foscam VD1 Deurbel?

    De meest gebruikte deurbel transformatoren werken op 8V wisselstroom. Dat is voldoende voor de Foscam VD1 videodeurbel mits de afgegeven stroom minimaal 1A is. Het totaal vermogen dat de transformator moet kunnen leveren is 8VA. Is de afgegeven spanning ...
    Lees meer

  • Wat zijn Rich Media Message pushberichten?

    Rich Media Message pushberichten zijn berichten waarbij real-time snapshots met het bericht worden meegestuurd naar uw app. Dit snapshot wordt gemaakt op het moment dat alarm wordt geactiveerd. U krijgt dus gelijktijdig met de notificatie een snapshot waa...
    Lees meer

  • Problemen met bandbreedte

    De beeldsnelheid is afhankelijk van de volgende factoren: Bandbreedte netwerk PC prestatie, netwerkomgeving en voorkeursinstellingen beeldscherm (helderheid, thema enz) Aantal bezoekers (té veel bezoekers vertragen de snelheid) Keuze voor ‘switch’ o...
    Lees meer

  • Waarom werkt mijn camera wel lokaal maar niet extern?

    Een firewall kan de communicatie blokkeren. Een firewall moet worden geconfigureerd om de camera van buiten uw lokale netwerk toegankelijk te maken. Vraag uw systeembeheerder dit voor u te doen Controleer of uw IP-camera geen conflict heeft met andere ...
    Lees meer

  • Hoe kan ik nachtzicht (IR-Led's) aanzetten?

    Op de Foscam camera's met nachtzicht IR-Led's worden de IR-Led's automatisch aangezet indien nodig. Op deze camera's zit een lichtsensor die meet hoeveel licht er is. Is er te weinig licht dan worden de IR-Led's ingeschakeld. De intensiteit van de IR-Led...
    Lees meer

  • Wat is het draadloos bereik?

    Hoe groot het bereik is hangt af van vele factoren. Storingen, gebouwen, antenne(s), kwaliteit van de router, apparaten in het netwerk enz. kunnen allemaal invloed hebben op het bereik. Binnenshuis ondervindt men al gauw een hoop beperkingen. Storende el...
    Lees meer

  • Waarom kan ik opname map niet aanpassen?

    Sommige gebruikers krijgen een foutmelding bij 'Set record Path' in 'Users Settings'. Dit komt door de bestandsrechten voor gebruikers van Windows. Zorg er voor dat uw gebruikersaccount in windows voldoende gebruikersrechten heeft, of voer Internet ...
    Lees meer

  • Ik zie alleen een wit beeld, wat moet ik doen?

    U kunt de frequentie aanpassen.   Om de frequentie aan te passen in de Foscam app gaat u naar: Instellingen > Geavanceerde instellingen > Netfrequentie.   Aanpassen via de Foscam VMS voor Windows en Mac: Ga naar 'instellingen > video > kleuraanpassing...
    Lees meer

  • Wat is de standaard loginnaam en wachtwoord?

    Voor alle camera's die geproduceerd zijn in de periode zomer 2020 en later geldt: Installeer de camera via de Foscam App óf Installeer de camera via Foscam VMS óf Gebruik de nieuwe Search Tool. Hierbij wordt automatisch het wachtwoord van de camera i...
    Lees meer

  • Gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten

    Om de gebruikersnaam en wachtwoord te herstellen/resetten drukt u de reset-knop ongeveer 10 seconden in. Daarna zijn gebruikersnaam en wachtwoord weer naar de fabrieksinstellingen gezet.Fabrieksinstellingen: Gebruikersnaam: admin Wachtwoord: [geen wac...
    Lees meer

  • Mijn Synology verbreekt de verbinding

    Wanneer uw Surveilance Station van Synology de verbinding met de camera steeds verliest, en de live video van de camera in bijvoorbeeld de Foscam app wel naar behoren werkt, kan het helpen om het 'Transportprotocol' in de Synology te veranderen van 'Autom...
    Lees meer

  • Melding 'Not enough system resources'

    Als u gebruik maakt van een Foscam recorder kunnen beelden worden weergegeven in een vierverdeling (zie afbeelding 1). Afbeelding 1 De melding 'Not enough system resources' geeft aan dat de betreffende recorder deze vierverdeling n...
    Lees meer

  • Webinterface blijft om plugin vragen

    De webinterface is een verouderde interface die niet meer ondersteund wordt door Foscam. Hiervoor is de Foscam VMS ontwikkeld voor Windows en Mac. Deze heeft dezelfde functies die ook beschikbaar waren in de webinterface, zonder dat hiervoor een plugin no...
    Lees meer

  • Mijn camera geeft geen beeld meer. Wat kan ik doen?

    Vaak geeft een camera geen beeld meer omdat deze geen verbinding meer heeft met het netwerk. We raden u aan om de camera tijdelijk bekabeld (met netwerkkabel) aan te sluiten en vervolgens te controleren of de camera wel beeld geeft.
    Lees meer

  • Inloggen na camera reset lukt niet

    Het is belangrijk om na een reset de camera eerst opnieuw te installeren via de QR-code. Dit kan op een pc of laptop met de Foscam VMS software of op een tablet/telefoon met de Foscam App.   De camera zal tijdens het opnieuw installeren vragen om e...
    Lees meer

  • Hoe kan ik een Foscam NVR resetten?

    In dit artikel wordt het resetproces van een NVR beschreven. Na reset van de NVR is het wachtwoord 'admin' en er is geen password. Dit kun je zelf weer wijzigen. Voor de modellen FN3004H/FN3104H/FN3109H volg onderstaande stappen: 1. Zet de NVR aan en zo...
    Lees meer

  • Wat is Foscam Cloud Service?

    Met Foscam Cloud Service kunt u alarmopnames (videohistorie) of 24-uurs continue video-opnames (CVR) bewaren op het Foscam Cloud platform. Het geeft u als eindgebruiker de mogelijkheid om, zonder moeite, waar u ook bent, uw IP-camera's te benaderen, te be...
    Lees meer

  • Cloudopnames downloaden in Foscam app

    In dit artikel lees je hoe je cloudopnames kunt downloaden middels de Foscam app.   Stap 1: Log in in de Foscam app en ga naar het live videoscherm van de camera. Tik vervolgens op de tijdlijn om op de afspeelpagina te komen van de cloudopnames. ...
    Lees meer

  • Wat is een alarm pushbericht?

    Een Foscam IP camera kan geluid en beweging rondom zich detecteren waardoor een alarm en opname getriggered wordt. Daarna wordt direct een alarmbericht vanuit de Cloud naar de Foscam app gestuurd om te laten weten wat er gebeurd is. In het bericht staa...
    Lees meer

  • Hoe kunnen opnames 'verdwijnen' bij 24-uurs CVR?

    Bij 24-uurs continue video-opname (CVR) spelen 2 factoren een rol in geval van 'verdwijnen' van opnames: netwerkproblemen of cameraproblemen. Kijk sowieso altijd eerst of je netwerk in orde is of reboot je router en/of camera. Neem onderstaande stappen a...
    Lees meer

  • Hoe kom ik bij de Foscam Cloud?

    Je kunt de Foscam Cloud op 2 manieren gebruiken/benaderen. 1. In de Foscam appDownload de Foscam app in de Play Store (voor Android OS) of in de App Stgore (voor iOS). Of scan de code hieronder: Je kunt ook zoeken op 'Foscam' in de App Store of in de ...
    Lees meer

  • Hoe kan ik Foscam Cloud Service aanschaffen?

    Je kunt Foscam Cloud Service op 2 manieren aanschaffen. Via de website Myfoscam.com: 1. Open een browser en bezoek de pagina https://www.myfoscam.com/. Log in met je account2. Klik op de button 'Purchase Cloud Recording' onder de live video van de camer...
    Lees meer

  • Hoe kan ik een Foscam Cloud abonnement stoppen?

    U kunt op de volgende pagina lezen hoe u het Cloud Abonnement kunt stoppen: Foscam Cloud-abonnement stoppen   U kunt het abonnement ook stopzetten door een e-mail te sturen naar support@foscam.com. Dit dient u wel in het Engels te doen. Benoem in de e-m...
    Lees meer

  • Welke betaalmogelijkheden zijn er voor de Cloud?

    Momenteel is het mogelijk om te betalen met een creditcard of via PayPal. Betalen via iDeal is niet mogelijk, dit wordt niet ondersteund. Voor PayPal dient een lopende rekening of creditcard gekoppeld te zijn om de dienst te kunnen gebruiken.
    Lees meer

  • Welke plannen en tarieven heeft Foscam Cloud Service?

    Type Basis Plan Elite Plan CVR Plan* 3 dagen/per maand € 3,99 € 6,99 N/A 3 dagen/per jaar € 39,99 € 69,99 7 dagen/per maand € 4,99 € 7,99 € 6,99 7 dagen/per jaar € 49,99 € 79,99 € 69,99 15 dagen/per maand € 7,...
    Lees meer

  • Wat zijn Rich Media Message pushberichten?

    Rich Media Message pushberichten zijn berichten waarbij real-time snapshots met het bericht worden meegestuurd naar uw app. Dit snapshot wordt gemaakt op het moment dat alarm wordt geactiveerd. U krijgt dus gelijktijdig met de notificatie een snapshot waa...
    Lees meer

  • Wat betekent 7 dagen videohistorie voor een maand of jaar?

    7 dagen videohistorie voor een jaar U kunt alarmopnames 7 dagen in de Cloud bewaren. Op de 8e dag worden de opnames van de 1e dag vervangen (overschreven). Met andere woorden, u kunt maximaal 7 dagen aan opnames bewaren in de Cloud. De geldigheid van dez...
    Lees meer

  • Wat betekent 30 dagen videohistorie voor een jaar of maand?

    30 dagen videohistorie voor een jaar Alarmopnames worden 30 dagen in de Cloud opgeslagen. Vanaf de 31e dag worden de opnames van het begin van de periode verwijderd van de Foscam Cloud Servers. Opnames van meer dan 30 dagen oud worden automatisch verwijd...
    Lees meer

  • Wat zijn de voordelen van Foscam Cloud Service

    Foscam Cloud Service biedt de volgende voordelen: U kunt alarmvideo's en/of 24H-CVR uploaden naar het Foscam Cloud platform U kunt opnames terugspelen op een computer of Smart-apparaat, overal en altijd U kunt direct gebruik maken van multimediabesta...
    Lees meer

  • Heeft Foscam een slimme deurbel?

    Foscam heeft de Foscam VD1 videodeurbel.  Deze slimme videodeurbel stuurt real-time notificaties naar uw telefoon met live videobeeld van de persoon die op de bel drukt! Door de ingebouwde microfoon en speaker kunt u praten met de persoon die aanbelt.  ...
    Lees meer

  • Beste hoogte voor Foscam VD1/S41/F41

    In dit artikel wordt getoond op welke hoogte je de Foscam VD1 videodeurbel, de Foscam S41 Spotlight camera en de Foscam F41 Floodlight camera het beste kunt plaatsen. Foscam VD1 videodeurbel: De geadviseerde hoogte voor de videodeurbel is 1.5 meter. Bij...
    Lees meer

  • Hoe kan ik de Foscam VD1, S41 en F41 resetten?

    In de afbeeldingen hieronder wordt de plaats van de resetknop getoond van de Foscam VD1 videodeurbel, de Foscam S41 spotlight camera en de Foscam F41 floodlight camera. Om een camera te resetten druk je de resetknop ruim 10 seconden in. Na deze periode z...
    Lees meer

  • Verzamelde vragen/antwoorden over de Foscam VD1 videodeurbel

    In dit artikel vind je de verzamelde vragen en antwoorden over de Foscam VD1 videodeurbel. Heb je toch nog vragen? Bekijk dan eerst nog eens de filmpjes die zijn opgenomen op de productpagina. Mocht je dan nog steeds een vraag hebben, stel deze dan via on...
    Lees meer

  • Welke deurbel transformator kan ik gebruiken voor de Foscam VD1 Deurbel?

    De meest gebruikte deurbel transformatoren werken op 8V wisselstroom. Dat is voldoende voor de Foscam VD1 videodeurbel mits de afgegeven stroom minimaal 1A is. Het totaal vermogen dat de transformator moet kunnen leveren is 8VA. Is de afgegeven spanning ...
    Lees meer

  • Kan de Foscam WiFi Chime ook als bedrade versterker gebruikt worden?

    Stap 1: Zet de WiFi Chime/gong (VC1) aan. Nadat je de melding 'Hello Foscam' hoort, reset de gong. Stap 2: Sluit de ethernetkabel aan op de gong. Stap 3: Open de Foscam app en voeg de WiFi Chime toe via 'Zoek in LAN' Stap 4: Pas de SSID en PSK aan ...
    Lees meer