Waarom wordt de harddrive niet door de Foscam NVR herkend?

518 views  December 19, 2023

Er is een nieuwe, vervangende harddrive geïnstalleerd maar de NVR herkent deze niet. Meestal is dan één van onderstaande redenen de oorzaak:

  • De vervangende harddrive is niet correct geïnstalleerd (kabel los of verkeerd ingeplugd)
  • De vervangende harddrive is niet correct geformatteerd waardoor de software het bestandssysteem op de harde schijf niet herkent
  • De vervangende harddrive is niet compatibel met de NVR
  • Als de harde schijf nieuw is, is het mogelijk dat er een fout is opgetreden (fabrieksfout of anders). Controleer of je de schijf kunt horen draaien

Wat kun je doen:

  • Check of dit merk/model harddrive compatibel is met de NVR
  • Controleer of de voedingskabel en de datakabel goed aangesloten zijn en op de achterkant van de vervangende schijf zijn aangesloten
  • Controleer of het statuslampje van de harde schijf op de NVR normaal brandt. Als er een probleem is, laat de NVR soms een waarschuwingsgeluid horen. Als het statuslampje van de harde schijf rood is, is dat een indicatie dat de schijf niet is herkend door de NVR. Controleer de bekabeling en luister of je de schijf hoort draaien
  • Check of de harde schijf op de juiste manier is geformatteerd voor gebruik met de NVR. Aangezien de schijf bestemd is voor gebruik op de NVR, kun je proberen de schijf opnieuw te formatteren met behulp van de NVR