Loading...
  • Waarom werkt mijn camera wel lokaal maar niet extern?

    Een firewall kan de communicatie blokkeren. Een firewall moet worden geconfigureerd om de camera van buiten uw lokale netwerk toegankelijk te maken. Vraag uw systeembeheerder dit voor u te doen Controleer of uw IP-camera geen conflict heeft met andere ...
    Lees meer

  • Hoe kan ik nachtzicht (IR-Led's) aanzetten?

    Op de Foscam camera's met nachtzicht IR-Led's worden de IR-Led's automatisch aangezet indien nodig. Op deze camera's zit een lichtsensor die meet hoeveel licht er is. Is er te weinig licht dan worden de IR-Led's ingeschakeld. De intensiteit van de IR-Led...
    Lees meer

  • Wat is het draadloos bereik?

    Hoe groot het bereik is hangt af van vele factoren. Storingen, gebouwen, antenne(s), kwaliteit van de router, apparaten in het netwerk enz. kunnen allemaal invloed hebben op het bereik. Binnenshuis ondervindt men al gauw een hoop beperkingen. Storende el...
    Lees meer

  • Hoe verleng ik de voedingskabel?

    In onze webshop kunt u voor vrijwel elke camera een verlengkabel bestellen. Deze zijn beschikbaar in verschillende lengtes. Let op: er zijn verschillende maten stekkers, bij de kabel staat voor welk model deze geschikt is.
    Lees meer

  • Wat is de standaard loginnaam en wachtwoord?

    Voor alle camera's die geproduceerd zijn in de periode zomer 2020 en later geldt: Installeer de camera via de Foscam App óf Installeer de camera via Foscam VMS óf Gebruik de nieuwe Search Tool. Hierbij wordt automatisch het wachtwoord van de camera i...
    Lees meer

  • Hoe kan ik videobestanden van SD-kaart afspelen?

    SD-kaartopnames kunnen worden afgespeeld via de Foscam app en Foscam VMS. · Via de Foscam app kunt u dit doen onder: Instellingen > SD-kaart. · Via Foscam VMS klikt u bij uw camera op het SD-kaarticoon. Er wordt vervolgens een nieuw venster geopend waa...
    Lees meer

  • Hoe kan ik een camera toevoegen aan de Foscam app met P2P UID

    In deze FAQ leest u meer over hoe u een Foscam camera met een UID-code kunt toevoegen aan de Foscam app. Zorg er voor dat u de UID-code bij de hand heeft voordat u begint met de configuratie. Deze code vindt u op het label dat aan de onder- of zijkant va...
    Lees meer

  • Hoe kan ik een Foscam camera of NVR toevoegen aan de VMS

    In dit artikel lees je hoe je een Foscam camera of NVR kunt toevoegen aan de Foscam VMS. 1: Zoeken en toevoegen camera/NVR via LAN a. Nadat je bent ingelogd in de VMS, klik je op de 'Add device' knop b. Kies de camera of NVR en vul de gevraagde gebru...
    Lees meer

  • Google Assistant installeren op Foscam camera's

    Kijk allereerst of jouw Foscam camera en app Google Assistant ondersteunen Log in op de Foscam app en ga naar Account --> Google Assistant Klik op de button 'Koppel' en volg de instructies Ga vervolgens naar de homepage van de Google Home app en verv...
    Lees meer

  • Toevoegen camera aan Foscam app met 3rd party DDNS voor toegang op afstand

    Op deze pagina ziet u stap voor stap hoe u een camera kunt toevoegen aan de Foscam app met een 3rd party DDNS url voor toegang op afstand. Stap 1: Bekijk eerst deze instructie. Stap 2: Log in op de Foscam app, klik op het '+' icoontje en kies 'Anders'. ...
    Lees meer

  • Hoe voeg ik camera toe aan Foscam app met QR-code?

    Camera's die die de P2P feature ondersteunen hebben een QR-code en UID-nummers. Door de QR-code te scannen kunt u de camera toevoegen aan de Foscam app.  Stap 1: Scan QR-codeLog in in de Foscam app en controleer of uw camera een QR-code heeft (meestal aa...
    Lees meer

  • Toevoegen camera aan Foscam app als camera al verbonden is met lokaal netwerk

    In dit artikel wordt uitgelegd hoe je de camera kunt toevoegen aan de Foscam app terwijl het is verbonden met het lokale netwerk via een ethernetkabel of draadloos via wifi. Voorwaarde: Uw telefoon dient verbonden te zijn met hetzelfde netwerk als die va...
    Lees meer

  • Hoe kan ik een Foscam camera resetten?

    In dit artikel leggen we uit hoe een Foscam camera gereset kan worden. Het kan voorkomen dat de gebruiker zijn wachtwoord is vergeten en soms is het nodig om de instellingen van de camera te resetten en opnieuw op te starten. Met deze procedure wordt de c...
    Lees meer

  • Amazon Alexa installeren op Foscam camera's

    Kijk allereerst of uw Foscam camera en app Amazon Alexa ondersteunen Log in op de Foscam app en ga naar Account --> Alexa Klik op de button 'Koppel' en volg de instructies De Alexa app wordt automatisch geopend, klik nogmaals op de button 'Koppel' om...
    Lees meer

  • Toegang camera-instellingen in Foscam VMS

    Dit artikel legt uit hoe je toegang krijgt tot de camera-instellingen in de Foscam VMS. Nadat de camera is toegevoegd volg je onderstaande stappen om bij de camera-instellingen te komen:
    Lees meer

  • Hoe kan ik een Foscam NVR resetten?

    In dit artikel wordt het resetproces van een NVR beschreven. Na reset van de NVR is het wachtwoord 'admin' en er is geen password. Dit kun je zelf weer wijzigen. Voor de modellen FN3004H/FN3104H/FN3109H volg onderstaande stappen: 1. Zet de NVR aan en zo...
    Lees meer

  • Camera toevoegen aan Foscam app na wijziging netwerk

    In dit artikel lees je over het (opnieuw) toevoegen van een bestaande camera aan de Foscam app nadat het netwerk is gewijzigd. Dit kan zijn door het vervangen van de router of omdat het netwerk is verhuisd naar een andere locatie.  Stap1: Verwijder ...
    Lees meer

  • Verwijderen camera uit de Foscam app

    In dit artikel lees je hoe je een camera die je niet langer gebruikt, kunt verwijderen uit de Foscam app.   Stap 1: Open de Foscam app in je smartphone Stap 2: Ga naar de instellingen van de camera 3. Verwijder de camera door op de knop te klikken. ...
    Lees meer

  • Cloudopnames downloaden in Foscam app

    In dit artikel lees je hoe je cloudopnames kunt downloaden middels de Foscam app.   Stap 1: Log in in de Foscam app en ga naar het live videoscherm van de camera. Tik vervolgens op de tijdlijn om op de afspeelpagina te komen van de cloudopnames. ...
    Lees meer

  • Beste hoogte voor Foscam VD1/S41/F41

    In dit artikel wordt getoond op welke hoogte je de Foscam VD1 videodeurbel, de Foscam S41 Spotlight camera en de Foscam F41 Floodlight camera het beste kunt plaatsen. Foscam VD1 videodeurbel: De geadviseerde hoogte voor de videodeurbel is 1.5 meter. Bij...
    Lees meer

  • Hoe kan ik de Foscam VD1, S41 en F41 resetten?

    In de afbeeldingen hieronder wordt de plaats van de resetknop getoond van de Foscam VD1 videodeurbel, de Foscam S41 spotlight camera en de Foscam F41 floodlight camera. Om een camera te resetten druk je de resetknop ruim 10 seconden in. Na deze periode z...
    Lees meer

  • Aan- of uitzetten alarm pushbericht

    In dit artikel lees je hoe je alarm pushberichten in de Foscam app kunt aan- of uitzetten. Nadat deze feature is aangezet ontvang je alarmberichten als de camera beweging of geluid detecteert.   Note: Zorg er voor dat de laatste versie firmware geïnstal...
    Lees meer

  • Hoe kan ik IR LED's op schema laten werken?

    In dit artikel beschrijven we hoe je je IR LED's kunt gebruiken op door jou ingestelde tijden, op schema. Lichtcondities veranderen continue tussen zonsopkomst en zonsondergang. Jij kunt als gebruiker de automatische instellingen van de camera aanpassen n...
    Lees meer

  • Hoe kan ik de micro SD-kaart formatteren?

    Ben jij in het bezit van één van de camera's die onderin genoemd worden, dan kun je jouw micro SD-kaart formatteren in de Foscam app of Foscam VMS door op de formatteer-knop te klikken. Volg daarvoor de stappen zoals uitgelegd in deze FAQ. In Foscam app ...
    Lees meer

  • Hoe schakel ik bewegings- en/of geluidsdetectie in?

    Inschakelen bewegings- en geluidsdetectie 1) Open de Foscam app en klik op de 'play-knop' om beelden te bekijken 2) Klik op de knop rechtsboven om naar de pagina te gaan met alarminstellingen en klik op de 'Alarm'-knop  Schakel Bewegingsdetecti...
    Lees meer

  • Hoe kan ik 'alleen WiFi gebruik' uitschakelen om gebruik te kunnen maken van mijn 4G data-abonnement?

    Let op: Zorg er voor dat je mobiele abonnement voldoende data aankan om video's live te bekijken. Dit om ongewenste kosten te voorkomen. Volg onderstaande stappen om de camera te benaderen via je mobiele netwerk. Stap 1: Login in de Foscam app en ga naa...
    Lees meer

  • Hoe kan ik Persoonsdetectie activeren bij mijn nieuwe camera?

    De meeste Foscam camera's ondersteunen intelligente Persoonsdetectie. Op deze pagina zie je welke camera's dat allemaal zijn. Daarnaast zijn er nog enkele oudere modellen die Persoonsdetectie ondersteunen en die hier niet bij staan. Als je wilt weten of j...
    Lees meer

  • Camera toevoegen aan de Foscam app uit de LAN cameralijst?

    1. Log in in de Foscam app 2. Klik op de '+' knop rechtbovenin 3. Kies 'Voeg camera's toe' 4. kies 'Zoek in LAN' en selecteer de gewenste camera uit de lijst N.B. Om deze optie te kunnen gebruiken moet de camera op hetzelfde Local Area Network (...
    Lees meer

  • Hoe kan ik een Foscam camera aansluiten op een draadloze router?

    In deze FAQ beschrijven we hoe je een Foscam camera kunt aansluiten op een draadloze router via VMS. Note: Zorg dat de camera met een ethernetkabel is verbonden aan dezelfde router als de computer.   1. Log in op de camera vanuit de Foscam VMS 2....
    Lees meer

  • Waarom wordt de harddrive niet door de Foscam NVR herkend?

    Er is een nieuwe, vervangende harddrive geïnstalleerd maar de NVR herkent deze niet. Meestal is dan één van onderstaande redenen de oorzaak: De vervangende harddrive is niet correct geïnstalleerd (kabel los of verkeerd ingeplugd) De vervangende harddr...
    Lees meer

  • Welke statuslampjes branden op de Foscam camera bij normaal functioneren?

    In dit artikel beschrijven we welke lampjes branden wanneer een Foscam-camera op een netwerk is/wordt aangesloten en normaal functioneert: Binnen Pan en Tilt camera's:- Tijdens de eerste keer opstarten zal de camera automatisch draaien en kantelen als ...
    Lees meer

  • Gebruikersnaam en wachtwoord instellen voor batterijcamera B1 (bij set Foscam E1)

    Hoe kan ik gebruikersnaam en wachtwoord instellen voor batterijcameraset E1? De batterijcamera (B1) in de Foscam E1 cameraset kan alleen communiceren met het basisstation. Het basisstation synchroniseert je gebruikersnaam en wachtwoord naar de camera. Om...
    Lees meer

  • Hoe kan ik de Foscam B1 batterijcamera monteren?

    In de verpakking van je B1 batterijcamera zit een magnetische montagebasis. Als je weet waar je de camera wilt monteren, maak je de meegeleverde schroef stevig vast en hang je de magnetische montagebasis aan de schroef. Daarna bevestig je de camera op de ...
    Lees meer

  • Mijn camera is al geregistreerd

    Wanneer je een melding krijgt dat je camera al geregistreerd is, kun je deze standaard niet toevoegen aan een nieuw account. Je kunt de registratie (sinds versie 2.5.5 van de Foscam app) zelf ongedaan maken. Hoe doe je dat?Als je deze melding ziet, kun...
    Lees meer

  • Welke deurbel transformator kan ik gebruiken voor de Foscam VD1 Deurbel?

    De meest gebruikte deurbel transformatoren werken op 8V wisselstroom. Dat is voldoende voor de Foscam VD1 videodeurbel mits de afgegeven stroom minimaal 1A is. Het totaal vermogen dat de transformator moet kunnen leveren is 8VA. Is de afgegeven spanning ...
    Lees meer

  • Kan de Foscam WiFi Chime ook als bedrade versterker gebruikt worden?

    Stap 1: Zet de WiFi Chime/gong (VC1) aan. Nadat je de melding 'Hello Foscam' hoort, reset de gong. Stap 2: Sluit de ethernetkabel aan op de gong. Stap 3: Open de Foscam app en voeg de WiFi Chime toe via 'Zoek in LAN' Stap 4: Pas de SSID en PSK aan ...
    Lees meer

  • Zijn er namaakcamera's?

    Er worden op het internet verschillende camera's aangeboden die veel lijken op de Foscam-producten. Deze producten hebben meestal niet dezelfde kwaliteit die Foscam biedt. Ook is de software verschillend en kan de camera onbruikbaar worden bij firmware up...
    Lees meer

  • Wat is het draadloos bereik?

    Hoe groot het bereik is hangt af van vele factoren. Storingen, gebouwen, antenne(s), kwaliteit van de router, apparaten in het netwerk enz. kunnen allemaal invloed hebben op het bereik. Binnenshuis ondervindt men al gauw een hoop beperkingen. Storende el...
    Lees meer

  • Hoe verleng ik de voedingskabel?

    In onze webshop kunt u voor vrijwel elke camera een verlengkabel bestellen. Deze zijn beschikbaar in verschillende lengtes. Let op: er zijn verschillende maten stekkers, bij de kabel staat voor welk model deze geschikt is.
    Lees meer

  • Hoe werken presets bij Pan-Tilt camera's en hoe stel je ze in in Foscam app?

    De presets zijn bedoeld om bij de Pan-Tilt camera's de kop naar een vastgestelde positie te kunnen bewegen. Presets kunnen worden aangemaakt in de Foscam App in het PT-menu: Draai de camera naar de positie waar je een preset van wilt hebben, klik op het...
    Lees meer

  • Wat is de standaard loginnaam en wachtwoord?

    Voor alle camera's die geproduceerd zijn in de periode zomer 2020 en later geldt: Installeer de camera via de Foscam App óf Installeer de camera via Foscam VMS óf Gebruik de nieuwe Search Tool. Hierbij wordt automatisch het wachtwoord van de camera i...
    Lees meer

  • Welke kijkhoek moet ik gebruiken?

    De te gebruiken kijkhoek is afhankelijk van de situatie die u in beeld wilt brengen. U kunt de kijkhoek berekenen door de afstand van de camera tot het object dat u in beeld wilt hebben en de breedte van dit object in te vullen in dit formulier.
    Lees meer

  • Wat is IR-Cut

    De IR-Cut modellen van Foscam hebben een extra functie om overdag Infrarood licht te blokkeren. Dit om de kleurvervorming die in camera's zonder IR-Cut wordt gezien te voorkomen. Hierdoor worden de kleuren overdag niet beïnvloed door infrarood licht ...
    Lees meer

  • Wat is Plug-n-Play?

    Alle Foscam modellen met een ‘P’ in het typenummer hebben de Plug-n-Play functie. Tevens zullen alle nieuwe consumentencamera’s deze functie krijgen. Direct toegang door scannen van een QR code De Foscam 'Plug-n-Play' camera's kunnen v...
    Lees meer

  • Gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten

    Om de gebruikersnaam en wachtwoord te herstellen/resetten drukt u de reset-knop ongeveer 10 seconden in. Daarna zijn gebruikersnaam en wachtwoord weer naar de fabrieksinstellingen gezet.Fabrieksinstellingen: Gebruikersnaam: admin Wachtwoord: [geen wac...
    Lees meer

  • Mag ik camera's overal gebruiken?

    Het gebruik van camera's is in veel gevallen toegestaan, in sommige gevallen ook als de openbare weg hierbij in beeld komt. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft hierover duidelijke informatie staan op haar website: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/...
    Lees meer

  • Wat is Persoonsdetectie (Human Detection)

    Steeds meer Foscam-camera's beschikken over Persoonsdetectie. Dit is een uitbreiding op de eerdere bewegingsdetectie bij de camera's. Met deze technologie wordt onderscheid gemaakt tussen personen en andere bewegende opbjecten.   Lees meer over Persoons...
    Lees meer

  • Amazon Alexa

    De meeste recente Foscam camera's ondersteunen live streaming op Amazon Alexa's Echo Show (alle modellen).   U kunt commando's geven aan de Echo Show om de live streams van de camera te tonen, nadat u een aantal basis instellingen heeft uitgevoerd....
    Lees meer

  • Google Assistant

    Google Assistant is een digitale assistent waarmee smarthome apparaten kunnen worden bediend. De meest recente Foscam-camera's werken ook met Google Assistant. Kijk bij de technische specificaties van je camera of Google Assistant werkt in combinatie met ...
    Lees meer

  • Wat is WDR?

    WDR staat voor Wide Dynamic Range. De geavanceerde WDR technologie optimaliseert de kwaliteit van de afbeeldingen onder verschillende lichtcondities (bijvoorbeeld onder- of overbelichting). Lees alles over WDR in onze blog van februari 2024.
    Lees meer

  • Welke Foscam modellen ondersteunen Dual-Band WiFi?

    Op dit moment ondersteunen de volgende Foscam modellen Dual-Band WiFi: C2M D4Z F41 Floodlight camera R4M S41 Spotlight camera SD2 SD4 SD2X VD1 videodeurbel X4 V5P Door gebruik te maken van twee banden (2.4 GHz & 5.0 GHz) kan een s...
    Lees meer

  • Welke opnamemogelijkheden heeft mijn camera?

    Camera's hebben meerdere mogelijkheden om beelden op te slaan. Denk hierbij aan een recorder, SD-kaart, geschikte NAS enz. We adviseren u om op de productpagina van uw camera te kijken welke opnamemogelijkheden uw specifieke model heeft.
    Lees meer

  • Wat is PIR?

    PIR staat voor Passieve InfraRood Sensor. Een passieve infrarood sensor is een elektronische sensor die infrarood licht meet dat door objecten in het gezichtsveld wordt uitgestraald. De sensor detecteert beweging van een bron die warmte afgeeft (meestal e...
    Lees meer

  • Hoe zorg ik dat mijn Foscam camera veilig is?

    In dit artikel zijn enkele aanbevelingen opgenomen voor het verbeteren van de beveiliging van uw Foscam camera.   N.B. Foscam camera's zijn ontworpen met veiligheid in het achterhoofd. We gebruiken de laatste technologieën en encryptie als onderdee...
    Lees meer

  • Wat is NAA en hoe beïnvloedt dat Foscam camera's?

    NAA staat voor Network Auto Adaptability. Het betekent dat de live videofeed zich aanpast aan de snelheid van het netwerk van de camera om de best mogelijke prestatie te leveren. Als de snelheid/bandbreedte van het netwerk langzamer is, zal een lagere vi...
    Lees meer

  • Wat is Power over Ethernet?

    Power over Ethernet (PoE) is een standaard waarmee gelijktijdig data en stroom verzonden kan worden via één enkele netwerkkabel. Door deze standaard kunnen gebruikers apparaten inzetten op locaties zonder stopcontact. Hierdoor elimineert PoE de kosten van...
    Lees meer

  • Hoe weet je welke versie van de Foscam camera je hebt?

    De productiecyclus van een specifiek model Foscam camera kan soms ge-üpdated worden in de loop van de tijd. Dit wordt vaak aangegeven door een versienummer toe te voegen aan het modelnummer. Als voorbeeld: De Foscam R2 heeft sinds het uitkomen meerdere r...
    Lees meer

  • Golflengte infrarood bij Foscam camera's

    De golflengte van het infrarood licht bij alle Foscam camera's is 850nm. Dit levert 's-nachts uitstekende bewakingsbeelden op. Een uitzondering hierop is de Foscam X4 (en de oudere Fosbaby camera's) met 940nm. Hierdoor heeft deze camera een bijna onzicht...
    Lees meer

  • Opnames terugkijken op Foscam VMS

    In dit artikel wordt het terugkijken van videobeelden in de Foscam VMS beschreven. Stap 1: 1. Log in op de Foscam VMS en zorg dat de live video van de camera's wordt getoond 2. Klik op de 'playback' knop 3. Kies het opslagtype waar je opnames op sta...
    Lees meer

  • Wat is een IP camera?

    Een IP camera is een camera die direct gekoppeld wordt aan een netwerk (lokaal of internet). Dit kan met een Ethernet kabel of (afhankelijk van de camera) via een draadloos netwerk (Wifi / IEEE 802.11b/g/n). Dit is anders dan conventionele PC camera's di...
    Lees meer

  • Camera delen met anderen in Foscam app

    In de Foscam app is het mogelijk om je camera's te delen met andere Foscam app gebruikers zodat je de live video's van je camera kunt laten zien. Hieronder lees je hoe je dit doet. 1. Log in in de Foscam app en ga naar het live videoscherm van de camera....
    Lees meer

  • Wat is een alarm pushbericht?

    Een Foscam IP camera kan geluid en beweging rondom zich detecteren waardoor een alarm en opname getriggered wordt. Daarna wordt direct een alarmbericht vanuit de Cloud naar de Foscam app gestuurd om te laten weten wat er gebeurd is. In het bericht staa...
    Lees meer

  • Hoe kunnen opnames 'verdwijnen' bij 24-uurs CVR?

    Bij 24-uurs continue video-opname (CVR) spelen 2 factoren een rol in geval van 'verdwijnen' van opnames: netwerkproblemen of cameraproblemen. Kijk sowieso altijd eerst of je netwerk in orde is of reboot je router en/of camera. Neem onderstaande stappen a...
    Lees meer

  • Wat kunnen Foscam camera's detecteren?

    Foscam camera's detecteren beweging en geluid. Je ontvangt meldingen van deze detecties zodat je op de hoogte blijft. De meeste Foscam camera's die sinds 2019 zijn geïntroduceerd beschikken ook over Persoonsdetectie. Dit is een uitbreiding op de eerdere ...
    Lees meer

  • Hoe kan ik gemaakte beelden en video's opslaan en bewaren?

    Je kunt je beelden op verschillende manieren opslaan, zowel betaald als gratis. Op een Micro SD-kaart Foscam Cloudopslag Door gebruik te maken van Foscam VMS Op een Foscam NVR (netwerk video recorder) Andere opties zoals een NAS, FTP server Lees...
    Lees meer

  • Hoe kan ik firmware upgraden in de Foscam app?

    Voorbereiding Zorg dat de Foscam camera die geüpgraded moet worden aan staat en verbonden is met het netwerk. Kijk na of je de live videobeelden kunt zien in de Foscam app Het is het beste om zowel telefoon als camera op hetzelfde netwerk verbonden te...
    Lees meer

  • Hoe kan ik IR LED's op schema laten werken?

    In dit artikel beschrijven we hoe je je IR LED's kunt gebruiken op door jou ingestelde tijden, op schema. Lichtcondities veranderen continue tussen zonsopkomst en zonsondergang. Jij kunt als gebruiker de automatische instellingen van de camera aanpassen n...
    Lees meer

  • Hoe schakel ik bewegings- en/of geluidsdetectie in?

    Inschakelen bewegings- en geluidsdetectie 1) Open de Foscam app en klik op de 'play-knop' om beelden te bekijken 2) Klik op de knop rechtsboven om naar de pagina te gaan met alarminstellingen en klik op de 'Alarm'-knop  Schakel Bewegingsdetecti...
    Lees meer

  • Verschil Dome-, Speeddome- en Turret-camera

    In dit artikel leggen we uit wat het verschil is tussen een dome-camera, een speeddome-camera en een turret-camera.   Het grootste verschil zit in het uiterlijk en de behuizing. De verschillen worden hieronder uitgelegd.   Dome-camera's hebb...
    Lees meer

  • Hoe kan ik een Foscam-account uit de app verwijderen?

    Log in in de Foscam app en ga naar Account / Instellingen Kies Foscam-account Onderin het scherm kies je 'Account verwijderen' Je krijgt een melding te zien met informatie over wat er gebeurt als je je account verwijdert. Wil je dit niet, kies 'Accou...
    Lees meer

  • Welke Foscam-camera's ondersteunen 24/7 CVR?

    Alle Foscam modellen uit onderstaande tabel ondersteunen de 24-uurs continue video-opnames (CVR) in de Cloud. C1 Lite V3 C2 FI9912P X4 C1 V3 R2 G4EP X5 FI9800E V2 R4 G4P G4C FI9800P V3 FI9900EP SD2 V4EC FI9803P V4 F...
    Lees meer

  • Hoe kan ik 'alleen WiFi gebruik' uitschakelen om gebruik te kunnen maken van mijn 4G data-abonnement?

    Let op: Zorg er voor dat je mobiele abonnement voldoende data aankan om video's live te bekijken. Dit om ongewenste kosten te voorkomen. Volg onderstaande stappen om de camera te benaderen via je mobiele netwerk. Stap 1: Login in de Foscam app en ga naa...
    Lees meer

  • Hoe kan ik Persoonsdetectie activeren bij mijn nieuwe camera?

    De meeste Foscam camera's ondersteunen intelligente Persoonsdetectie. Op deze pagina zie je welke camera's dat allemaal zijn. Daarnaast zijn er nog enkele oudere modellen die Persoonsdetectie ondersteunen en die hier niet bij staan. Als je wilt weten of j...
    Lees meer

  • Verschillende kleuren voor alarmtypes

    Om de verschillende soorten alarmberichten op je tijdlijn van elkaar te onderscheiden zijn ze per type voorzien van een kleur. In de afbeelding zie je welke kleur de alarmberichten hebben: Vertaling: Normal circumstances = Normale omstandigheden;Motio...
    Lees meer

  • Hoeveel gebruikers kunnen gelijktijdig video's bekijken bij batterijcamera's?

    Bij 1 batterijcamera kunnen maximaal 4 gebruikers video's bekijken op hetzelfde moment. We raden aan om de live kijktijd te minimaliseren om de batterij van uw camera te sparen.
    Lees meer

  • Wat zijn de specificaties van de externe antenne die op Foscam camera's wordt gebruikt?

    In dit artikel vind je de specificaties van de externe netwerkantenne's die op de meeste Foscam camera's worden gebruikt. Welke bandbreedte ondersteunt de Foscam camera-antenne? De meeste Foscam camera's en bijbehorende antenne ondersteunen de 2.4GHz ba...
    Lees meer

  • Hoe kan ik de batterij van de Foscam batterijcamera B1 vervangen?

    Stap 1: Druk op de knop aan de achterkant van de camera om het deksel aan de onderkant van de camera open te klappen, trek het naar beneden om het deksel te openen. Stap 2: Haal de bestaande batterij eruit en plaats de nieuwe batterij. Let op: richt ...
    Lees meer

  • Indicatorlampjes op Foscam E1 batterijcameraset (incl B1 camera)

    In dit artikel lees je waar de lampjes op Foscam E1 basisstation en Foscam B1 batterijcamera te vinden zijn en wat ze betekenen. E1 basisstation: Betekenis lampjes:   B1 batterijcamera: Betekenis: Je ziet dat de uitleg in het Engels is....
    Lees meer

  • Kan ik de batterijcamera uitschakelen?

    Batterijcamera's hebben geen uit- en aanknop. Om de camera uit te schakelen kun je de batterij verwijderen.
    Lees meer

  • Hoe bescherm je de batterij als deze lang niet gebruikt is?

    Als de batterij van je Foscam batterijcamera langere tijd niet operationeel is kun je de batterij het beste verwijderen uit de camera. Daarnaast is het verstandig om de batterij elke 3 tot 6 maanden op te laden om de levensduur van de batterij te bescherm...
    Lees meer

  • Hoe kan ik opnames van mijn batterijcamera opslaan?

    Er zijn 2 manieren om je opnames te bewaren: Foscam E1 batterijcameraset wordt geleverd met een gratis cloudservice. Met één basisstation kun je maximaal 4 camera's gebruiken om de gratis cloudservice met een geschiedenis van 7 dagen te gebruiken. De t...
    Lees meer

  • Hoe kan ik een Foscam Cloud abonnement stoppen?

    U kunt op de volgende pagina lezen hoe u het Cloud Abonnement kunt stoppen: Foscam Cloud-abonnement stoppen   U kunt het abonnement ook stopzetten door een e-mail te sturen naar support@foscam.com. Dit dient u wel in het Engels te doen. Benoem in d...
    Lees meer

  • Welke deurbel transformator kan ik gebruiken voor de Foscam VD1 Deurbel?

    De meest gebruikte deurbel transformatoren werken op 8V wisselstroom. Dat is voldoende voor de Foscam VD1 videodeurbel mits de afgegeven stroom minimaal 1A is. Het totaal vermogen dat de transformator moet kunnen leveren is 8VA. Is de afgegeven spanning ...
    Lees meer

  • Wat zijn Rich Media Message pushberichten?

    Rich Media Message pushberichten zijn berichten waarbij real-time snapshots met het bericht worden meegestuurd naar uw app. Dit snapshot wordt gemaakt op het moment dat alarm wordt geactiveerd. U krijgt dus gelijktijdig met de notificatie een snapshot waa...
    Lees meer

  • Problemen met bandbreedte

    De beeldsnelheid is afhankelijk van de volgende factoren: Bandbreedte netwerk PC prestatie, netwerkomgeving en voorkeursinstellingen beeldscherm (helderheid, thema enz) Aantal bezoekers (té veel bezoekers vertragen de snelheid) Keuze voor ‘switch’ o...
    Lees meer

  • Waarom werkt mijn camera wel lokaal maar niet extern?

    Een firewall kan de communicatie blokkeren. Een firewall moet worden geconfigureerd om de camera van buiten uw lokale netwerk toegankelijk te maken. Vraag uw systeembeheerder dit voor u te doen Controleer of uw IP-camera geen conflict heeft met andere ...
    Lees meer

  • Hoe kan ik nachtzicht (IR-Led's) aanzetten?

    Op de Foscam camera's met nachtzicht IR-Led's worden de IR-Led's automatisch aangezet indien nodig. Op deze camera's zit een lichtsensor die meet hoeveel licht er is. Is er te weinig licht dan worden de IR-Led's ingeschakeld. De intensiteit van de IR-Led...
    Lees meer

  • Wat is het draadloos bereik?

    Hoe groot het bereik is hangt af van vele factoren. Storingen, gebouwen, antenne(s), kwaliteit van de router, apparaten in het netwerk enz. kunnen allemaal invloed hebben op het bereik. Binnenshuis ondervindt men al gauw een hoop beperkingen. Storende el...
    Lees meer

  • Waarom kan ik opname map niet aanpassen?

    Sommige gebruikers krijgen een foutmelding bij 'Set record Path' in 'Users Settings'. Dit komt door de bestandsrechten voor gebruikers van Windows. Zorg er voor dat uw gebruikersaccount in windows voldoende gebruikersrechten heeft, of voer Internet ...
    Lees meer

  • Ik zie alleen een wit beeld, wat moet ik doen?

    U kunt de frequentie aanpassen.   Om de frequentie aan te passen in de Foscam app gaat u naar: Instellingen > Geavanceerde instellingen > Netfrequentie.   Aanpassen via de Foscam VMS voor Windows en Mac: Ga naar 'instellingen > video > kleuraanpassing...
    Lees meer

  • Wat is de standaard loginnaam en wachtwoord?

    Voor alle camera's die geproduceerd zijn in de periode zomer 2020 en later geldt: Installeer de camera via de Foscam App óf Installeer de camera via Foscam VMS óf Gebruik de nieuwe Search Tool. Hierbij wordt automatisch het wachtwoord van de camera i...
    Lees meer

  • Gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten

    Om de gebruikersnaam en wachtwoord te herstellen/resetten drukt u de reset-knop ongeveer 10 seconden in. Daarna zijn gebruikersnaam en wachtwoord weer naar de fabrieksinstellingen gezet.Fabrieksinstellingen: Gebruikersnaam: admin Wachtwoord: [geen wac...
    Lees meer

  • Mijn Synology verbreekt de verbinding

    Wanneer uw Surveilance Station van Synology de verbinding met de camera steeds verliest, en de live video van de camera in bijvoorbeeld de Foscam app wel naar behoren werkt, kan het helpen om het 'Transportprotocol' in de Synology te veranderen van 'Autom...
    Lees meer

  • Melding 'Not enough system resources'

    Als u gebruik maakt van een Foscam recorder kunnen beelden worden weergegeven in een vierverdeling (zie afbeelding 1). Afbeelding 1 De melding 'Not enough system resources' geeft aan dat de betreffende recorder deze vierverdeling n...
    Lees meer

  • Webinterface blijft om plugin vragen

    De webinterface is een verouderde interface die niet meer ondersteund wordt door Foscam. Hiervoor is de Foscam VMS ontwikkeld voor Windows en Mac. Deze heeft dezelfde functies die ook beschikbaar waren in de webinterface, zonder dat hiervoor een plugin no...
    Lees meer

  • Mijn camera geeft geen beeld meer. Wat kan ik doen?

    Vaak geeft een camera geen beeld meer omdat deze geen verbinding meer heeft met het netwerk. We raden u aan om de camera tijdelijk bekabeld (met netwerkkabel) aan te sluiten en vervolgens te controleren of de camera wel beeld geeft.
    Lees meer

  • Inloggen na camera reset lukt niet

    Het is belangrijk om na een reset de camera eerst opnieuw te installeren via de QR-code. Dit kan op een pc of laptop met de Foscam VMS software of op een tablet/telefoon met de Foscam App.   De camera zal tijdens het opnieuw installeren vragen om e...
    Lees meer

  • Hoe kan ik een Foscam NVR resetten?

    In dit artikel wordt het resetproces van een NVR beschreven. Na reset van de NVR is het wachtwoord 'admin' en er is geen password. Dit kun je zelf weer wijzigen. Voor de modellen FN3004H/FN3104H/FN3109H volg onderstaande stappen: 1. Zet de NVR aan en zo...
    Lees meer

  • Hoe kan ik de micro SD-kaart formatteren?

    Ben jij in het bezit van één van de camera's die onderin genoemd worden, dan kun je jouw micro SD-kaart formatteren in de Foscam app of Foscam VMS door op de formatteer-knop te klikken. Volg daarvoor de stappen zoals uitgelegd in deze FAQ. In Foscam app ...
    Lees meer

  • Waarom maakt mijn camera geen verbinding met de draadloze router?

    In dit artikel lees je over enkele veel voorkomende problemen en oplossingen met betrekking tot de WiFi-verbinding. Normaal komen dergelijke problemen alleen voor bij het eerste gebruik van een nieuw product dat verbinding moet maken met een WiFi-netwerk....
    Lees meer

  • Waarom ontvang ik geen alarm pushbericht in de Foscam app?

    Je kunt alarm pushberichten ontvangen in de Foscam app nadat je dit hebt geactiveerd in de app. Mocht je ze toch niet ontvangen, bekijk dan ondertaande oplossingen om dit te corrigeren. Oplossing 1: Zorg ervoor dat de firmware van de camera de nieuwste ...
    Lees meer

  • Waarom wordt de harddrive niet door de Foscam NVR herkend?

    Er is een nieuwe, vervangende harddrive geïnstalleerd maar de NVR herkent deze niet. Meestal is dan één van onderstaande redenen de oorzaak: De vervangende harddrive is niet correct geïnstalleerd (kabel los of verkeerd ingeplugd) De vervangende harddr...
    Lees meer

  • Wat te doen bij 'buffering' op Echo Show

    Als je Echo Show blijft 'bufferen' kijk dan even naar onderstaande adviezen: Zorg dat de Echo Show tenminste 4Mbps download bandbreedte heeft; Controleer of je zonder problemen live video's kunt bekijken in de Foscam app.
    Lees meer

  • Wat te doen als de Foscam batterijcamera niet op batterijen werkt?

    Bekijk onderstaande tips in het geval dat de batterij in je Foscam batterijcamera geen stroom levert. Zorg er voor dat de batterij volledig is opgeladen, het volledige vermogen heeft; Koppel de batterij los van de camera en sluit hem opnieuw aan; Hou...
    Lees meer

  • Mijn camera is al geregistreerd

    Wanneer je een melding krijgt dat je camera al geregistreerd is, kun je deze standaard niet toevoegen aan een nieuw account. Je kunt de registratie (sinds versie 2.5.5 van de Foscam app) zelf ongedaan maken. Hoe doe je dat?Als je deze melding ziet, kun...
    Lees meer

  • Wat is Foscam Cloud Service?

    Met Foscam Cloudservice kun je alarmopnames (videohistorie) of 24-uurs continue video-opnames (CVR) bewaren op het Foscam Cloudplatform. Het geeft jou als eindgebruiker de mogelijkheid om, zonder moeite, waar je ook bent, jouw IP-camera's te benaderen, te...
    Lees meer

  • Cloudopnames downloaden in Foscam app

    In dit artikel lees je hoe je cloudopnames kunt downloaden middels de Foscam app.   Stap 1: Log in in de Foscam app en ga naar het live videoscherm van de camera. Tik vervolgens op de tijdlijn om op de afspeelpagina te komen van de cloudopnames. ...
    Lees meer

  • Wat is een alarm pushbericht?

    Een Foscam IP camera kan geluid en beweging rondom zich detecteren waardoor een alarm en opname getriggered wordt. Daarna wordt direct een alarmbericht vanuit de Cloud naar de Foscam app gestuurd om te laten weten wat er gebeurd is. In het bericht staa...
    Lees meer

  • Hoe kunnen opnames 'verdwijnen' bij 24-uurs CVR?

    Bij 24-uurs continue video-opname (CVR) spelen 2 factoren een rol in geval van 'verdwijnen' van opnames: netwerkproblemen of cameraproblemen. Kijk sowieso altijd eerst of je netwerk in orde is of reboot je router en/of camera. Neem onderstaande stappen a...
    Lees meer

  • Hoe kom ik bij de Foscam Cloud?

    Je kunt de Foscam Cloud op 2 manieren gebruiken/benaderen. 1. In de Foscam appDownload de Foscam app in de Play Store (voor Android OS) of in de App Store (voor iOS). Of scan de code hieronder: Je kunt ook zoeken op 'Foscam' in de App Store of in de P...
    Lees meer

  • Hoe kan ik Foscam Cloudservice in de app aanschaffen?

    Via de Foscam app: 1. Log in op de Foscam app en klik op de 'Cloud-knop' van je camera. N.B. Je kunt ook klikken op 'Smart Service' in je Account, dat komt uit bij dezelfde informatie. 2. Lees eerst de informatie onder de tab 'Cloudservice'. Selecteer ...
    Lees meer

  • Aan- of uitzetten alarm pushbericht

    In dit artikel lees je hoe je alarm pushberichten in de Foscam app kunt aan- of uitzetten. Nadat deze feature is aangezet ontvang je alarmberichten als de camera beweging of geluid detecteert.   Note: Zorg er voor dat de laatste versie firmware geïnstal...
    Lees meer

  • Hoe kan ik gemaakte beelden en video's opslaan en bewaren?

    Je kunt je beelden op verschillende manieren opslaan, zowel betaald als gratis. Op een Micro SD-kaart Foscam Cloudopslag Door gebruik te maken van Foscam VMS Op een Foscam NVR (netwerk video recorder) Andere opties zoals een NAS, FTP server Lees...
    Lees meer

  • Hoe kan ik Cloud opnames van Foscam camera's bekijken?

    In dit artikel leggen we uit hoe je in de Cloud opgeslagen opnames van Foscam camera's kunt bekijken. Voorwaarden: De gebruikte Foscam camera dient Foscam Cloudopslag service te ondersteunen Je hebt je geabonneerd op Foscam Cloudopslag en het account...
    Lees meer

  • Welke Foscam-camera's ondersteunen 24/7 CVR?

    Alle Foscam modellen uit onderstaande tabel ondersteunen de 24-uurs continue video-opnames (CVR) in de Cloud. C1 Lite V3 C2 FI9912P X4 C1 V3 R2 G4EP X5 FI9800E V2 R4 G4P G4C FI9800P V3 FI9900EP SD2 V4EC FI9803P V4 F...
    Lees meer

  • Hoe kan ik een Foscam Cloud abonnement stoppen?

    U kunt op de volgende pagina lezen hoe u het Cloud Abonnement kunt stoppen: Foscam Cloud-abonnement stoppen   U kunt het abonnement ook stopzetten door een e-mail te sturen naar support@foscam.com. Dit dient u wel in het Engels te doen. Benoem in d...
    Lees meer

  • Welke betaalmogelijkheden zijn er voor de Cloud?

    Momenteel is het mogelijk om te betalen met een creditcard of via PayPal. Betalen via iDeal is niet mogelijk, dit wordt niet ondersteund. Voor PayPal dient een lopende rekening of creditcard gekoppeld te zijn om de dienst te kunnen gebruiken.
    Lees meer

  • Welke plannen en tarieven heeft Foscam Cloudservice?

    De tarieven die gelden vanaf mei 2023 zijn: Type Basis Plan CVR Plan* 3 dagen/per maand € 3,99 N/A 3 dagen/per jaar € 39,99 7 dagen/per maand € 4,99 € 6,99 7 dagen/per jaar € 49,99 € 69,99 15 dagen/per maand € 7,9...
    Lees meer

  • Wat zijn Rich Media Message pushberichten?

    Rich Media Message pushberichten zijn berichten waarbij real-time snapshots met het bericht worden meegestuurd naar uw app. Dit snapshot wordt gemaakt op het moment dat alarm wordt geactiveerd. U krijgt dus gelijktijdig met de notificatie een snapshot waa...
    Lees meer

  • Wat betekent 7 dagen videohistorie voor een maand of jaar?

    7 dagen videohistorie voor een jaar U kunt alarmopnames 7 dagen in de Cloud bewaren. Op de 8e dag worden de opnames van de 1e dag vervangen (overschreven). Met andere woorden, u kunt maximaal 7 dagen aan opnames bewaren in de Cloud. De geldigheid van dez...
    Lees meer

  • Wat betekent 30 dagen videohistorie voor een jaar of maand?

    30 dagen videohistorie voor een jaar Alarmopnames worden 30 dagen in de Cloud opgeslagen. Vanaf de 31e dag worden de opnames van het begin van de periode verwijderd van de Foscam Cloud Servers. Opnames van meer dan 30 dagen oud worden automatisch verwijd...
    Lees meer

  • Wat zijn de voordelen van Foscam Cloud Service

    Foscam Cloud Service biedt de volgende voordelen: U kunt alarmvideo's en/of 24H-CVR uploaden naar het Foscam Cloud platform U kunt opnames terugspelen op een computer of Smart-apparaat, overal en altijd U kunt direct gebruik maken van multimediabesta...
    Lees meer

  • Heeft Foscam een slimme deurbel?

    Foscam heeft de Foscam VD1 videodeurbel.  Deze slimme videodeurbel stuurt real-time notificaties naar uw telefoon met live videobeeld van de persoon die op de bel drukt! Door de ingebouwde microfoon en speaker kunt u praten met de persoon die aanbelt.  ...
    Lees meer

  • Beste hoogte voor Foscam VD1/S41/F41

    In dit artikel wordt getoond op welke hoogte je de Foscam VD1 videodeurbel, de Foscam S41 Spotlight camera en de Foscam F41 Floodlight camera het beste kunt plaatsen. Foscam VD1 videodeurbel: De geadviseerde hoogte voor de videodeurbel is 1.5 meter. Bij...
    Lees meer

  • Hoe kan ik de Foscam VD1, S41 en F41 resetten?

    In de afbeeldingen hieronder wordt de plaats van de resetknop getoond van de Foscam VD1 videodeurbel, de Foscam S41 spotlight camera en de Foscam F41 floodlight camera. Om een camera te resetten druk je de resetknop ruim 10 seconden in. Na deze periode z...
    Lees meer

  • Verzamelde vragen/antwoorden over de Foscam VD1 videodeurbel

    In dit artikel vind je de verzamelde vragen en antwoorden over de Foscam VD1 videodeurbel. Heb je toch nog vragen? Bekijk dan eerst nog eens de filmpjes die zijn opgenomen op de productpagina. Mocht je dan nog steeds een vraag hebben, stel deze dan via on...
    Lees meer

  • Welke deurbel transformator kan ik gebruiken voor de Foscam VD1 Deurbel?

    De meest gebruikte deurbel transformatoren werken op 8V wisselstroom. Dat is voldoende voor de Foscam VD1 videodeurbel mits de afgegeven stroom minimaal 1A is. Het totaal vermogen dat de transformator moet kunnen leveren is 8VA. Is de afgegeven spanning ...
    Lees meer

  • Kan de Foscam WiFi Chime ook als bedrade versterker gebruikt worden?

    Stap 1: Zet de WiFi Chime/gong (VC1) aan. Nadat je de melding 'Hello Foscam' hoort, reset de gong. Stap 2: Sluit de ethernetkabel aan op de gong. Stap 3: Open de Foscam app en voeg de WiFi Chime toe via 'Zoek in LAN' Stap 4: Pas de SSID en PSK aan ...
    Lees meer

  • Hoeveel gebruikers kunnen gelijktijdig video's bekijken bij batterijcamera's?

    Bij 1 batterijcamera kunnen maximaal 4 gebruikers video's bekijken op hetzelfde moment. We raden aan om de live kijktijd te minimaliseren om de batterij van uw camera te sparen.
    Lees meer

  • Gebruikersnaam en wachtwoord instellen voor batterijcamera B1 (bij set Foscam E1)

    Hoe kan ik gebruikersnaam en wachtwoord instellen voor batterijcameraset E1? De batterijcamera (B1) in de Foscam E1 cameraset kan alleen communiceren met het basisstation. Het basisstation synchroniseert je gebruikersnaam en wachtwoord naar de camera. Om...
    Lees meer

  • Hoe kan ik de batterij van de Foscam batterijcamera B1 vervangen?

    Stap 1: Druk op de knop aan de achterkant van de camera om het deksel aan de onderkant van de camera open te klappen, trek het naar beneden om het deksel te openen. Stap 2: Haal de bestaande batterij eruit en plaats de nieuwe batterij. Let op: richt ...
    Lees meer

  • Indicatorlampjes op Foscam E1 batterijcameraset (incl B1 camera)

    In dit artikel lees je waar de lampjes op Foscam E1 basisstation en Foscam B1 batterijcamera te vinden zijn en wat ze betekenen. E1 basisstation: Betekenis lampjes:   B1 batterijcamera: Betekenis: Je ziet dat de uitleg in het Engels is....
    Lees meer

  • Kan ik de batterijcamera uitschakelen?

    Batterijcamera's hebben geen uit- en aanknop. Om de camera uit te schakelen kun je de batterij verwijderen.
    Lees meer

  • Hoe kan ik de Foscam B1 batterijcamera monteren?

    In de verpakking van je B1 batterijcamera zit een magnetische montagebasis. Als je weet waar je de camera wilt monteren, maak je de meegeleverde schroef stevig vast en hang je de magnetische montagebasis aan de schroef. Daarna bevestig je de camera op de ...
    Lees meer

  • Wat te doen als de Foscam batterijcamera niet op batterijen werkt?

    Bekijk onderstaande tips in het geval dat de batterij in je Foscam batterijcamera geen stroom levert. Zorg er voor dat de batterij volledig is opgeladen, het volledige vermogen heeft; Koppel de batterij los van de camera en sluit hem opnieuw aan; Hou...
    Lees meer

  • Hoe bescherm je de batterij als deze lang niet gebruikt is?

    Als de batterij van je Foscam batterijcamera langere tijd niet operationeel is kun je de batterij het beste verwijderen uit de camera. Daarnaast is het verstandig om de batterij elke 3 tot 6 maanden op te laden om de levensduur van de batterij te bescherm...
    Lees meer

  • Hoe kan ik opnames van mijn batterijcamera opslaan?

    Er zijn 2 manieren om je opnames te bewaren: Foscam E1 batterijcameraset wordt geleverd met een gratis cloudservice. Met één basisstation kun je maximaal 4 camera's gebruiken om de gratis cloudservice met een geschiedenis van 7 dagen te gebruiken. De t...
    Lees meer